About...

Napi betevő adag elírás, elütés és helyesírási hiba egy helyen! Amúgy meg #információbiztonság #webcserkészet néha #élettudomány

bardóczi ákos @post.r

blogavatar

minőségi kontent-egyveleg

RSS

cimketenger

ITsec (36),privacy (17),Facebook (17),social media (11),itsec (11),egyéb (10),social web (9),mobil (8),biztonság (8),OSINT (6),magánszféra (6),tudomány (6),szellemi tulajdon (6),jog (6),Google (5),webcserkészet (5),molbiol (5),szájbarágó (5),felzárkóztató (4),Nobel-díj (4),terrorizmus (4),kriminalisztika (4),big data (4),kultúra (4),email (4),plágium (4),Apple (3),jelszó (3),nyelvtechnológia (3),genetika (3),Android (3),biztonságpolitika (3),pszichológia (3),webkettő (3),reklám (3),élettudomány (3),gépi tanulás (3),CRISPR (3),Onedrive (3),üzenetküldés (3),2015 (3),orvosi-fiziológiai (3),online marketing (3),kriptográfia (3),molekuláris biológia (3),azelsosprint (3),torrent (3),konferencia (3),magatartástudomány (3),hype (3),biztonságtudatosság (3),open source intelligence (3),popszakma (3),levelezés (3),Gmail (3),szabad információáramlás (2),Yoshinori Ohsumi (2),bejutas (2),Hacktivity (2),Reblog Sprint (2),tweak (2),Pécs (2),génterápia (2),DKIM (2),cas9 (2),bűnügy (2),fiziológia (2),hitelesítés (2),TOR (2),kulturális evolúció (2),villámokosság (2),deep web (2),ransomware (2),bűnüldözés (2),DDoS (2),természetes nyelvfeldolgozás (2),arcfelismerés (2),FUD (2),nyílt forrású információszerzés (2),Balabit (2),P2P (2),webkamera (2),Netacademia (2),neuropszichológia (2),Whatsapp (2),SPF (2),2-FA (2),bolyai-díj 2015 (2),molekuláris genetika (2),jövő (2),sudo (2),IDC (2),cyberbullying (2),social engineering (2),malware (2),tartalomszolgáltatás (2),meetup (2),facebook (2),reblog (2),videó (2),titkosítás (2),kutatás (2),epic fail (2),pedofília (2),netkultúra (2),nyelvtudomány (2),vírus (2),hírszerzés (2),iOS (2),farmakológia (2),sajtó (2),tanulás (2),biológia (2),szociálpszichológia (2),gépház (2),bulvár (2),bug (2),Tinder (2),öröklődő betegség (2),Yandex (2),könyv (2),beszélgetés rögzítése (2),pszeudo-poszt (2),Twitter (2)

Reklámvakság lehet oka az alacsony webhelyen töltött időnek? 


Röviden: szerintem igen.  

Közismert jelenség, hogy az olvasók a F-alakban screenelik a képernyőn megjelenő szöveges tartalom egészét, a keresésnél és egy blognál is, ezért érdemes mindent, ami fontos, a blog bal oldallécébe tenni, fontossági sorrendben, ugyanis sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy a felhasználó kattintani is fog ott valamire - azaz pont nem úgy, ahogy ennél a blognál van. 

Mi történhet viszont akkor, ha a beágyazott hirdetés az előbb tárgyalt, a tartalom mellett a leginkább értékes sávba, a bal oldalbox felső részébe kerül [nálam jobbra]? Ugyan egy heatmappel lehetne bizonyítani, de alighanem miután az olvasó meglátja a hirdetést, megjelenik a reklámvakság-effektus és érzéketlenebb lesz arra is, ami az alatt van [korábbi posztok linkjei, archívum, stb.]. 

Ezért valószínűleg növekszik a webhelyen eltöltött idő, ha a hirdetés megjelenítése máshogy van kialakítva, mondjuk csak a megnyitott posztok alatt vagy a posztokban közbeékelve jelenik meg vagy az oldalsávban, de véletlenszerűen megjelenő, más-más pozícióban viszont jó esetben nem a tetején. Mivel ahogy leírtam, onnantól már olyan, mintha az alatta lévő rész nem is létezne. . . Ha a reklám megjelenése az olvasó számára komfortosabb helyre kerül, igaz, jobban elkerüli az olvasó figyelmét, viszont mivel az olvasó több időt majd  tölt a helyen, a hasznos oldalsáv navpaneljén kattintgatva, alighanem többször is kerül elé a hirdetés, így nagyobb valószínűséggel néz majd rá. 


0 Tovább

Petőfi, Arany és a Microsoft cloud


A Microsoft egészen eredeti módját választotta annak, hogy népszerűsítse az office-os felhőszolgáltatásait illetve a Skype-ot: a pénteken berobbantott reklám arra az alapötletre épít, hogy hogyan dolgozott volna közösen Arany János és Petőfi Sándor, ha az ő korukban elérhetőek lettek volna a MS felhő alapú szolgáltatásai. Mindezt egy letisztult, reszponzív webhelyen keresztül mutatják be, amit egy ideig biztosan nem lehet elfelejteni. Ha csak egy reklámra kattintasz ebben a hónapban, akkor ez legyen az, egyhamar hasonló úgysem lesz!

Avagy végre már egy reklám, ami nem nézi hülyének a megszólítani kívánt célcsoportot, úgy tudja benne megjeleníteni a klasszikus kultúrát, hogy az nem erőltetett és nem is unalmas.

Lehet, hogy korábban tévedtem és a magyar kreatív szakma mégsem menthetetlenül agyhalott.

0 Tovább

Paráztatós és látványos imázsfilmek


Nemrég emlegettem, hogy a szoftverrendszerek egyre nehezebben tekinthetők át, egy-egy kiesés egyre súlyosabb társadalmi hatást vált ki, a különböző IT megoldások közti eligazodás pedig egyre nehezebb lesz. Nincs ez máshogy az IT biztonsági megoldásokkal és szolgáltatásokkal sem, ami jobb helyeken ugyan már nem vált ki viszolygást a cégvezetőkből, tény, hogy erre még mindig nem fordítanak elég figyelmet, na meg még inkább pénzt, a másik oldalon ennek megfelelően kell alakítaniuk a marketinges- és PR-csapatoknak a reklámjaikat, ami messze nem könnyű, hiszen nem pillecukor vásárlásáról kell meggyőzni a célcsoportot.

Komolyan nem tudom megmondani, hogy a következő néhány film kiket is célozna, ugyanis aki a stratégiai szintű döntéseket hozza, alighanem már úgyis hallott a legkomolyabb játékosokról, ami két reklámban is közös, hogy az elfogadhatónál nem teátrálisabb módon egy-egy történetet mutat be, ami pont a megfelelő mértékben – na jó, egy kicsit jobban – paráztatja be nézőt. Lehet mondani, hogy ezek inkább imázsfilmek, a lényeg nem is azon van, hogy most akkor reklám vagy imázsfilm, hanem azon, hogy pár perc alatt többet mondanak, mint amennyit egy-egy cégnél a vezetők szájába lehetne rágni azzal kapcsolatban, hogy miért nem érdemes az IT-biztonságon spórolni.

Ugyan ezek nem a legújabb filmek, lehet, hogy adott cégtől nem is feltétlenül a legjobbak, az összeállítás teljesen szubjektív.

A Deloitte egy korábbi reklámfilmjében Dzsimi görkorcsolyázó prostiktól kap egy pendrive-ot, amivel aztán persze az lesz az első dolga, hogy hazamegy és jól lefertőzi vele a céges gépet, majd kezdődik is a dráma. A film amúgy jó kezdő spanyolosoknak is, mert a felirat nélküli változatot hirtelen nem találtam. [update: eredeti videó frissítve]

Az IBM egyik legújabb filmjében Törpapa tabletjét fertőzik meg Törpilláék, aminek következtében romba dől fél Aprajafalva közlekedési rendszere. Aztán mégsem.

A Lockheed Martin mosóporreklámjában tényleg minden felvillan a kijelzőkön, ami éles környezetben garantáltan nem, sztorija mondjuk nincs, de nem is hiányzik, mivel a nagypapás hanghordozással vakeráló narrátor mindent visz.

0 Tovább

Az infografikák kedvelőinek


Avagy egy példa arra, hogy egy-egy reklám nem csak irritáló lehet 

0 Tovább